dimarts, 28 d’agost del 2007

DESMENTINT ARISTÒTIL

L'altre dia em van enviar un recull de frases atribuïdes al gran filòsof Aristòtil. Hi he estat reflexionant i n'he trobat unes quantes que m'han fet venir al cap certes imatges que contradiuen els pensaments del savi grec:

  • Només hi ha felicitat on hi ha virtut i esforç seriós, ja que la vida no és un joc.
  • Únicament fent el bé es pot ser realment feliç.
  • Tot home, per naturalesa, desitja saber.
"Mande? Lo cualo?"
  • Entre els animals, l'home és l'únic que poseeix la paraula.
  • Qualsevol pot enfadar-se, això és una cosa molt senzilla. Però enfadar-se amb la persona adequada, en el grau exacte, en el moment oportú, amb el propòsit just i de la manera correcta, això, certament, no resulta tan senzill.
"Prou!!!!"
  • El càstig del mentider és no ser cregut.
"Apoyaré el estatuto que apruebe el parlamento de Catalunya"
  • En les adversitats surt a la llum la virtut.
"Lo trene van bien hay que tené pasiencia"
  • Adquirir des de joves uns hàbits no té poca importància: té una importància absoluta.
Currantes en pràctiques
  • L'ignorant afirma, el savi dubta i reflexiona.
  • L'únic Estat estable és aquell en el qual tots els ciutadans són iguals davant de la llei.
  • Allò que té ànima es distingeix d'allò que no la té pel fet de viure.
"Os odio a todos"
  • L'amor únicament es dóna entre persones virtuoses
  • Es valora més allò que s'ha aconseguit amb molts esforços.
"Lo mio ma costao"
  • La naturalesa no fa res en va.
"gñññññññ"

12 comentaris:

mrpage ha dit...

Em tranquilitza saber que és viu i en MOLT bona forma. Genial.

set sota zero ha dit...

Gràcies Albert! Ahir vaig aterrar a l'asfalt després de tres setmanes de vacances. No vaig fer cap post avisant perquè em pensava que podria anar-me connectant, però no m'ha estat possible. He fet aquest post "a trancas i barrancas" i ara comentaré els blogs de capçalera.

En breu es produirà un esdeveniment molt important en la meva vida, però que em farà molt dificil connectar-me als blogs durant uns dies. Ja informaré.

sombretti ha dit...

Pocs blogs hi ha que puguin presumir de desmentir Aristòtil!!

Pa quan un desmentiment de Ních?

Anònim ha dit...

Senyor Sota Zero, és el millor que ha escrit/publicat des de d'inauguració del blog. Felicitats. M'ha fet plorar.

Unknown ha dit...

Aristòtil era idiota!

L'enhorabona, senyor sotazero, si dedueixo que hi haurà un Petit Sotazero properament.

Si no, perdoni'm les meves nul·les habilitats de Colombo.

Anònim ha dit...

BRILLANT
CUM LAUDE, as usual !!!

yinyang mason ha dit...

Espectacular!!! Jo sé quin és l'esdeveniment... Jejeje

Marc ha dit...

Quin post tan espectacular! Per molts anys i, sobretot, felicitats per la nouvinguda!!!

Pansete ha dit...

Boníssim.

Vier ha dit...

Les correspondències amb José María deu-Nido i la Aguirre són certament brillants, encara que la segona foto resulta prou desagradable.

Bravo!

set sota zero ha dit...

Gràcies a tots. I per cert, Doc, Colombo és un mindundi al seu costat.

Anònim ha dit...

Està clar que vostè, Sr Setsotazero, és l´Aristòtil del segle XXI !

Ben trobat !